24 mėnesių vaiko raida

Šios video medžiagos tikslas yra supažindinti tėvelius su 24 mėnesių vaiko raida, padėti pasiruošti laukiamiems netikėtumas, ką turėtų gebėti atlikti vaikas judėdamas aplinkoje.

19 – 24 mėnesiai tai yra laikotarpis, kuris dažnai yra siejamas su pasiruošimu darželiui. Su kokiais sunkumais  kasdieninės veiklos metu susidurs būtent Jūsų vaikas, iš anksto numatyti pakankamai sudėtinga. Tačiau tam galime pasiruošti.

Vaiko saugumas ir savarankiškumas

Būdamas darželyje mažylis kasdien patiria naujų įspūdžių, mokosi bendrauti, įgija akademinių žinių, bet visų pirma, jis turi būti saugus pats ir nesukelti pavojaus kitiems vaikams.

Pakankamai išlavėję judėjimo įgūdžiai pirmaisiais metais darželyje suteikia mažyliui pasitikėjimo, padeda jam saugiai judėti žaidimų aplinkoje, o svarbiausia – būti savarankišku. Kad vaikas išmoktų savarankiškai pavalgyti, apsirengti, apsiauti batus, nusiplauti rankutes ir atlikti kitas panašias kasdienines veiklas, turi būti pakankamai išlavėjusi jo statinė bei dinaminė pusiausvyra, judesių koordinacija, atskirų raumenų grupių kontrolė, kūno raumenų jėga ir ištvermė, judesių planavimo įgūdžiai. Jei nėra papildomų neurologinių būklių, kliudančių įgyti šių įgūdžių, galima nesudėtingai juos išlavinti žaidžiant kuo įvairesnius žaidimus. Mažylis kuo puikiausiai gali mokėti lipti laiptais, tačiau darželyje susidurs su nenumatyta veiksmų eiga, kuomet kartu su juo lipantys vaikai užklius, netikėtai pastums jį ar panašiai. Žaidimų metu, imituojant netradicines situacijas, laviname mažylio mąstymą ir gebėjimą planuoti judesius.

24 mėnesių vaiko raida

Net jei Jūsų mažylis šio laikotarpio pabaigoje darželio durų dar nepravers, turėtumėte žinoti, kad jis jau:

  • Didžiąją dalį dienos tyrinės aplinkoje esančių paviršių plotį, aukštį ir kitas savybes aktyviai vaikščiodamas, bėgiodamas, laipiodamas
  • Bandys pašokti atsispirdamas abiem kojomis
  • Vaikštant dominuojanti pėdų atrama nuo kulno, ne nuo priekinės pėdos dalies
  • Stebės bendraamžių rodomus veiksmus ir bandys juos atkartoti
  • Ieškos įdomesnių judėjimo būdų (demonstruos dramblio, katės judesius ir pan.)
  • Bandys sugauti bendraamžio švelniai metamą kamuolį ir pats mes jam atgal neprarasdamas pusiausvyros
  • Išlaikys pusiausvyrą sėdėdamas ant vaikiškos kėdutės, ant grindų nuleistomis kojomis, be papildomos rankų atramos
  • Gebės užlipti laiptais kaitaliodamas kojas (prisilaikant viena ranka už turėklo, kita, už suaugusiojo rankos), o žemyn pristatydamas kojas
  • Laikys stabilią kūno padėtį čiuožiant nuo neaukštos čiuožyklos
  • Mokės laikyti rašymo priemonę ir šaukštą (laikymo būdas gali būti pasisirinktas)
  • Pradės tikslingai keisti  judėjimo kryptį ir tempą (mokysis stabilizuotis ir sustoti peržengus slenkstį ar kitokią kliūtį)

    Jei pastebite, kad Jūsų mažylis dar ne visus aukščiau išvardintus veiksmus atlieka, nereikėtų nerimauti. Reikėtų pirmiausia pabandyti jį to pamokyti, o jei nepavyksta – pasitarti su kineziterapeutu kaip tikslingai ir taisyklingai to išmokyti žaidžiant.


3Reikėtų sunerimti:

  • Vaikas vaikšto ant pirštų galų
  • Dažnai praranda pusiausvyrą
  • Vaikas nesėdi ant vaikiškos kėdutės be pagalbos
  • Nebėgioja, nelaipioja, apeina kliūtis aplink
  • Bijo stipresnių garsų ar visai į juos nereaguoja
  • Nebando atkartoti rengimosi ir valgymo proceso

Straipsnį parengė: vaikų kineziterapeutė Deimantė Stankevičienė

Tel. 862115096
El. paštas: deimante.stankeviciene@rehatera.lt

 SUSISIEKTI


Daugiau:
https://pathways.org/topics-of-development/motor-skills-2/
http://www.northshore.org/pediatrics/ages-and-milestones/infant/